Поки в інших громадах тільки розмірковують, як організувати освітній процес для учнів з особливими потребами, відділ освіти Великокопанівської ОТГ спільно з педагогами та школярами вже успішно опановують інклюзивну освіту завдяки новим методикам, підкріпленим відповідною матеріальною базою та сповна використавши потенціал педагогів та освітніх закладів, а також раціонально розпорядившись коштами, виділеними під проекти інтегрування дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітній простір. Запроваджене навчання дає можливість дітям з особливими потребами соціалізуватися і почуватися повноцінними учнями, а їхнім батькам — побачити сторонню турботу про свою дитину, що вселяє надію та бажання розвивати такого школяра.

— У поточному навчальному році у Великокопанівській ЗОШ І—ІІІ ступенів з 1 вересня інклюзивним навчанням охоплено 4 класи — організоване навчання для 5 учнів, — зазначає начальник відділу освіти сільської ради Тетяна Шушко. — Зокрема, учням рекомендовано корекційно-розвиткові заняття з урахуванням програм для дітей з порушенням мовлення та з інтенсивної педагогічної корекції. Це комплекс заходів з системного психолого-педагогічного супроводження дітей з особливими потребами, спрямований на корекцію порушень шляхом розвитку пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери, мовлення та індивідуальних особливостей учня.

Проведення ефективної роботи здійснюється завдяки співпраці корекційних педагогів, класних керівників, вчителів-предметників, батьків та адміністрації школи. Інклюзивне навчання потребує дотримання певних вимог щодо обладнання кімнати для занять, яка б сприяла корекції певних відхилень розвитку дитини. Нововведенням закладу стане відкриття найближчим часом сенсорної кімнати, оснащеної інтерактивним устаткуванням.

— Уряд надає субвенцію з держбюджету на підтримку дітей з особливими освітніми потребами у розмірі 23000 грн. на одну дитину. За рахунок цих коштів здійснюється оплата праці корекційним педагогам, а у грудні було придбано обладнання та спеціальні засоби корекції психофізичного розвитку дітей на майже 44 тис. грн., — говорить Тетяна Шушко. — Облаштування сенсорної кімнати — це потужний інструмент для розширення і розвитку світогляду дітей, проведення психологічних консультацій. Організоване особливим чином навколишнє середовище складається з великої кількості різного виду стимуляторів, які впливають на органи зору, слуху, тактильні рецептори. Це надає на психічний та емоційний стан дитини як заспокійливу, так і тонізуючу, відновлювальну дію, стимулює почуття та враження. Занурення в атмосферу сенсорної кімнати нагадує про те, що окрім стресів, існують ще й маленькі радощі життя. Тож відкриття її дасть змогу таким дітям відчути себе звичайними школярами.

Серед обладнання та матеріалів, придбаних за рахунок субвенції з держбюджету по відділу освіти Великокопанівської сільради: ноутбук, спеціальні меблі, парти та прибори освітлення, ігрові набори, рахівниці, ігрові килимки, м’які та розвивальні іграшки, дошки для малювання, матеріали для ліпки, пазли тощо.

Олена Нечипуренко

Новый день