В ІЖ відкрили інклюзивну медіашколу. іж, журналіст, медіашкола другий подих, суспільство, інвалідність

Створити можливості реалізації себе в журналістиці для колишніх паралімпійців, дефлімпійців і студентів магістратури зі спортивної журналістики – така місія медіашколи «Другий подих». Організаторами проекту виступили Національний комітет спорту інвалідів України й Київський національний університет імені Тараса Шевченка. Урочисте відкриття школи відбулося 30 січня в Інституті журналістики.

Президент Національного комітету спорту інвалідів України Валерій Сушкевич пояснив, що комітет звернувся до Інституту журналістики через непрофесіоналізм медійників, які в матеріалах про людей з інвалідністю здебільшого намагаються викликати жалість, замість того, щоб звертати увагу на силу і мужність цих особистостей. Ось чому метою проекту є формування свідомості українського суспільства загалом і боротьба з уявленням про людей з інвалідністю як меншовартісних, а також підготовка спеціалізованих журналістів.

Володимир Бугров, проректор з науково-педагогічної роботи Київського національного університету імені Тараса Шевченка, зазначив, що закінчення кар’єри для спортсмена є викликом, упоратися з яким має допомогти школа «Другий подих». Крім цього, він нагадав, що Інститут журналістики першим в Україні запровадив магістратуру зі спортивної журналістики.

Директор Інституту журналістики Володимир Різун висловив сподівання, що «Другий подих» сприятиме розширенню співпраці з університетами й медіа інших країн. До того ж він закликав студентів першого курсу долучатися до медіашколи й магістратури зі спортивної журналістики.

Очікуваннями від навчання поділилися й майбутні слухачі школи. Студент магістратури Єгор Джулай зізнався, що з дитинства мріяв бути спортивним коментатором: «Сьогодні я став на крок ближчим до своєї мрії. Під час навчання зможу вдосконалити те, що вже знаю, і навчитись нового».

Багаторазова призерка Паралімпійських ігор, телеведуча Світлана Трифонова також прагне професійного розвитку: «Коли я починала робити телевізійні матеріали, усвідомила, що мені не вистачає знань і досвіду. Тому хотілося б заглибитися в цю тему й зростати, адже я керуюся в житті принципом: якщо робиш якусь справу, то або роби її добре, або не роби зовсім».

Заняття у школі триватимуть із лютого по червень. За цей час учасники проєкту встигнуть спробувати себе в ролі SMM-редакторів, журналістів, ведучих, операторів, сценаристів, коментаторів і відеоблогерів. Організатори наголошують, що найкращі слухачі зможуть уже за кілька місяців попрацювати на Паралімпійських іграх у Токіо.
Прес-центр