В Миколаївській загальноосвітній школі № 57 імені Т. Г. Шевченка розпочали реалізацію міжнародного проекту «Шкільний освітній простір як модель толерантного та розвиненого суспільства».

Він стартував за підтримки Відділу преси, освіти та культури Посольства США в Україні.

У рамках презентації проекту відбулося відкриття Інклюзивно-ресурсного простору «Трансформер», що його створено для сприяння соціалізації та адаптації учнів з особливими освітніми потребами, батьків, вчителів, команд супроводу. Це дасть таким школярам з міста та області змогу організувати чітке, креативне та кероване середовище.

«У 57-й школі нині навчаються 11 дітей з інвалідністю. Інклюзія — це виклик часу, тому школа долучилась до проекту, — зазначає директор закладу та провідний партнер проекту Андрій Малахов. — Ми виділили спеціальну кімнату для навчання та відпочинку цих дітей. Приміщення поділили на три зони: артзону, зони психологічно-емоційної та фізичної реабілітації. На облаштування ресурсної кімнати витратили приблизно 38 тисяч гривень із 97 запланованих. Крім цієї кімнати, планується ще візуалізація освітнього простору в самій школі, наприклад, підсвічення кабінетів. Також по школі хочемо створити інші арткуточки для особливих діток та їхніх батьків».

Школа реалізує цей проект разом із громадською організацією «Діалог», консультантом з питань спілкування людей з аутизмом Біллом Пітерсом, волонтером Фонду «Дитина з майбутнім» (США). У заходах у межах проекту передбачено участь у форматі онлайн американських експертів з питань інклюзивної освіти.

Зі змістом самого проекту ознайомили голова громадської організації «Діалог» Яніна Ковальчук та директор 57-ї школи Андрій Малахов. Проект «Шкільний освітній простір як модель толерантного та розвиненого суспільства» буде реалізовано протягом нинішнього навчального року — з вересня 2021-го по травень 2022-го. За цей час відбудуться: тренінги для вчителів щодо підвищення їх інклюзивної компетентності; тренінги для батьків стосовно їхнього залучення до навчального процесу, соціальної активності та протидії емоційному вигоранню; тренінговий курс для старших учнів з питань запобігання насильству серед молоді, розвитку міжкультурного діалогу в освітньому середовищі, а також тренінговий курс для студентів-волонтерів.

Крім того, заплановано круглі столи, ZOOM-конференції, інклюзивну театральну виставу; планують підготувати методичні посібники для інклюзивної освіти та зняти документальний фільм.

Проект покликаний сприяти позитивним змінам у впровадженні інклюзивної освіти в регіоні й зокрема, налагодженню співпраці між центрами реабілітації та загальноосвітніми навчальними закладами, кращому розумінню потреб школярів. Командний супровід фахівців, які супроводжують дитину (лікарі, реабілітологи, логопеди, дефектологи, психологи, вихователі, вчителі), забезпечить відпрацювання механізму наступності у навчанні, дасть змогу організувати цілеспрямовану послідовну роботу з урахуванням потреб кожної дитини. Активне залучення батьків забезпечить безперервність впливу та контроль результатів.

А головне, що спільними зусиллями влади та громади, закладів освіти та громадських організацій відбудеться розбудова нового толерантного освітнього простору міста та області.

Миколаївська область.

Олена Івашко

Фото з відкритих джерел

„Голос України”